Annons

Annons

melo

Nya varumärket satsar på lokal handtillverkning

Varumärket Melo har sett dagens ljus. Med lokal handtillverkning i fokus tar de inga genvägar för att nå sitt mål.

Annons

I måndags lanserades det nya varumärket Melo. Varumärket gör handtillverkade minimalistiska möbler och heminredning från Dalarna. Det har länge pratats nyfiket om varumärket som nu äntligen sett dagens ljus.

– Det känns fantastiskt att äntligen lansera Melo. Vi startade för nästan två år sedan, men vi har försökt att inte lämna något åt slumpen vilket har tagit sin tid. Vi har tagit fram en minimalistisk design med mjuka runda former, allt för att få fram ett ödmjukt uttryck så att båda produkterna kan smälta in i olika hem och miljöer, säger Sara Medina Lind, grundare och designer på Melo.  

Ny melo_3Ny melo

Namnet Melo är en hyllning till Sara Medina Linds kreativa arv och kommer från hennes farfar Carmelo Medina Tadeo. Han var från Gran Canaria och hade flera kreativa yrken under sitt liv och kallades Melo av sin familj och vänner. 

I samband med lanseringen av varumärket släppte Melo två produkter i massiv ask: en pall och en spegel. Inom kort kommer de lansera fler produkter med ledorden att skapa tidlösa möbler sett till både design och kvalité.

– Vår ambition är att skapa tidlösa möbler som håller över tid, både vad gäller design och kvalité och därför har vi inte tagit några genvägar. All tillverkning sker i Dalarna och till vår första kollektion är vi glada över att använda oss utav massiv ask, säger Axel Wennhall, grundare av Melo.

Sedan lanseringen har Melo tagits emot med öppna armar av inredningsvärlden och fått bra respons.

– Vi är otroligt glada och stolta över responsen. Fokus för oss nu är att fortsätta leverera produkter till våra kunder som håller högsta kvalité inom design och hantverk.

 Melo_5_2 Melo_5

Foto: Melo
Styling: Pella Hedenby

LÄS OCKSÅ


Annons


Annons

Laddar