De öppnar nytt butikskoncept med prisvärd inredning och mode

Till våren slår varuhuset Åhléns upp dörrarna för två outletbutiker som kommer erbjuda 30 till 70 procent rabatt på varumärkesprodukter.

Annons

Våren 2018 lanserar Åhléns sitt nya varuhuskoncept Åhléns Outlet. Två outletbutiker kommer att öppna i början av nästa år – ett i Erikslund utanför Västerås och det andra i Ingelsta i Norrköping.

Båda varuhusen kommer att erbjuda en sortimentsmix med mode, skönhet och inredning för dam, herr och barn. Priserna kommer att ligga 30-70 procent lägre än rekommenderat pris för varumärkesprodukter och det kommer att finnas såväl etablerade som tillfälliga varumärken.

– Trender inom handeln visar att kunder i allt större utsträckning väljer att handla fler dyra produkter, men också fler billiga. Åhléns Outlet riktar sig till kunden som vill ”fynda snyggt” och som letar efter prisvärda och spännande erbjudanden i en modern miljö. Till oss ska kunden vilja komma tillbaka ofta för att handla till sig själv, hemmet, familjen eller för att hitta en present, säger Johan Sjöhagra, VD på Åhléns Outlet.

Annons

I Norrköping flyttar Åhléns Outlet in i en 2 400 kvm stor lokal på Kromgatan, i samma byggnad där Lager 157, Willys och Arken Zoo ligger i dag. Butiken väntas öppna i slutet av första kvartalet 2018. Butiken utanför Västerås kommer att ligga på Erikslund Shopping Center. Även här väntas varuhuset slå upp portarna under våren.

Artikeln publicerades först på Femina.

Läs också:

Här öppnar Sandqvist ny arkitektritad butik

Designföretaget Hem öppnar pop up-butik i New York – kika in

Svenssons i Lammhult öppnar ny butik i centrala Stockholm

Publicerat 29 november 2017
Annons