Annons

Annons

Årets lansering: Balanserad shopping byggd på designhöjd


Årets lansering: Balanserad shopping byggd på designhöjd

»När maximalisterna H&M lanserar Arket med fokus på tidlöst, hållbart och enkelhet tycks allt runtomkring lite dagen efter.«

H&M:s spjutsspetsbaby Arket demokratiserar kvalitets­ tänkandet med fokus på designhöjd, tidlöst, hållbart och enkelt. Arket var årets förväntning och årets mest förståndiga elegans.

Arket är ett koncept drivet av tankar om vad världen verkligen behöver och vill ha. En mer balanserad shopping, byggd på designhöjd och långsiktig hållbarhet står i centrum för ett växande nätverk av stor­ stadsbutiker i elegant high­end­stil med Arkets herr och dam och barnmode, heminredning och accessoarer, spetsat med ett 40-­tal varumärken med passande profil, till exempel japanska Hario.

Annons

Det tidlösa köket lanseras med särskilt framtagen keramik av Carina Seth Andersson, Timo Sarpanevas kända gjutjärnsgryta, stålgrejer från Jonas of Sweden och Prince & Kensingtons klassiska tekanna. Snyggt!

Arkets näthandel har lanserats i 18 länder. Varumär­kets kaféer drivs enligt konceptet New nordic food manifesto, där ett innovativt kök lyfter nordiska säsongsvaror och miljötänkande till en internationell nivå. Med ambitionerna följer ansvar. För­hoppningsvis kommer Arket att växla upp och visa en smartare, klokare väg framåt.

Text: Petter Eklund

(0)
(1)


Annons



Laddar