Modepionjären om årets reflexkollektion: "Måste sälja bättre än Back"

Annons

I fjol blev samarbetet mellan BACK och försäkringsbolaget If minst sagt en succé när det trendsäkra modeföretaget BACK lanserade en kollektion med reflexklädda kläder. Med slogan Watch your back blev det snabbt en snackis och ett bevis på att reflexer faktiskt också kan vara snygga.

I år följs BACK-succén upp med en ny kollektion, denna gång av grundaren av Cheap Monday och Weekday – Örjan Andersson, som med ett gott skratt konstaterar att det ska bli en ny succé i år.

– Jag måste sälja bättre än Back, annars mobbar hon mig, säger han till Residence med glimten i ögat.

Kollektionen består av fem produkter; en unisex-uniform som går att kombinera i oändliga former, ett par jeans med reflexrevärer, en bomberjacka, keps, mössa och sweatshirt.

– Jag utgick från mina egna rötter och då föll det självklart på ett par jeans. Jag kom snabbt fram till att svart passar bäst till reflexerna. Till slut blev en liten kollektion från topp till tå.

Annons

Vad kommer du själv bära från kollektionen?

– Jag gillar bombarjackan, jag har redan börjat använda den.

Likt fjolårets passande slogan Watch your back har även Örjan hittat ett sätt att leka med orden i den nya reflex-kollektionen. ”ÖÄ – If you can see me now” går som en röd tråd genom produkterna.

– Jag satt och klurade på en print och då kom jag på det. ÖA är mina initialer och If ville jag få med för att visa samarbetet med If, säger Örjan.

Kollektionen finns i butik från den 6 november hos Ö till A och i butik, Åhléns City i Göteborg och Stockholm.

Kollektionen i sin helhet:

troja
 
mossa
 
keps
 
Annons
jacka_2
 
byxa_1
 
Publicerat 03 november 2015
Annons