Haymarket och Yollibox i glassigt samarbete – se nya lanseringen

Det svenska yoghurtglassföretaget Yollibox teamar upp med trendkänsliga Haymarket och cafét Gretas i ett nytt pop-up koncept: bubbelvåfflor fyllda med ekologisk yoghurtglass och hemmagjorda toppings.

Annons

Lagom till midsommarveckan rullas den rosa glassvagnen ut på Haymarkets uteservering. Tillsammans med cafét Gretas lanserar Yollibox The Yolli Waffle; ett kombinerat yoghurtglass- och våffelkoncept i härlig retrostil.

– Vi har under en längre tid letat efter ett sätt att göra Yollibox ännu mer tillgängligt, särskilt under sommaren och on-the-go. Att få möjligheten att göra detta tillsammans med Haymarket är en dröm. Vi båda värnar om kvalitet och visste från start att vi ville göra något med det där lilla extra, säger Sofie Stenmark, Creative Director på Yollibox.

Smakerna som finns att tillgå är kokos, choklad, mango, jordnötssmör och den speciellt för sommaren framtagna smaken Pinã Colada. Alla glassar består till 70 procent av yoghurt och är smaksatta med riktiga frukter, bär, nötter och kakao och innehåller inga konstgjorda sötningsmedel, färgämnen eller aromer. Tillsammans med en bubbelvåffla och toppings i form av violsocker, frystorkade hallon, karamelliserade popcorn och olika såser skapas en gedigen glasstrut.

Annons

– Vi kommer att variera toppingalternativen under sommaren men i regel består menyn av tre olika kombinationer. För oss handlar det om att skapa en spännande smakupplevelse och att överraska våra gäster, säger Daniel Hermansson, Food & Beverage Manager på Haymarket.

Konceptet finns hos Haymarket hela sommaren och öppettiderna varierar beroende på väder. Den generella regeln är att är det sol finns det glass.

Läs också:

Nu lanseras prosecco som isglass

Bartenderns 3 godaste cocktails med champagne

Här är det svenska hotellet som nominerats till ett av världens bästa

Publicerat 13 juni 2017
Annons